Linkek






 




Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Leírás

A DHAT egy olyan észlelőkből álló közösség akik a Magyar Amatőr csillagászok, és szeretnék megosztani, élményeiket a nagyvilággal.

2012.06.07. 23:35 ObserverFist

Vénusz Tranzit

 
Az évszázad utolsó ilyen eseménye, sajnos a rossz időjárás miatt nem volt látható. 

Teljes készültséggel feküdtem le a Tranzit előtti este, minden az ajtóhoz készítve reggelre. Az ég egész rendbe jött estére, majdnem kitisztult, reményteljes nek látszott. Napközben elég változó volt. Reggel csörgött az óra, első pillantás az ablakból az égboltra, nem látszott sok, sötét volt. Hajnali fél öt kor elindultam a csillagvizsgáló felé ahol a találkozó volt megbeszélve. Öt előtt pár perccel meg is érkeztem, egyetlen autó állt ott Memmingeni rendszámmal. Egy riporter volt, bemutatkozott, egyik egyesületi tag hívta meg. Pár perccel később meg is jöttek a többiek, egy kis beszélgetés, megmutatták a csillagvizsgálót, majd fél hat kor elindultunk az "észlelőhely" hez. Nem volt messze egy másfél kilométer.
 
Az autók szépen sorba megálltak az út melletti rét szélén, egymás után, elkezdődött a terep felmérés, iránytű, vízszintmérő, a távcsövek is előjöttek a csomagtartókból, kis beszélgetés, távcső nézegetés, állítgatás, kalibrálás és várakozás. Néha úgy tűnt hogy lesz valami, amikor egy-egy helyen kivilágosodott a felhőzet, de sajnos csak a nap sugarait láttuk, ahogy egyes területeket megvilágít, hozzánk nem jutott el sajnos. A riporter azért készített riportot, engem is megkérdezett, de nem tudtam újat mondani neki, nem erőltettem a dolgot. Egy órán keresztül várakoztunk, majd elkezdtek a vendégek szállingózni, én hagytam el utoljára a helyemet, a remény bennem volt még. Egy kisebb zápor szélét is elkaptuk ami meggyorsította a többiek elpakolását. Hazafelé menet új útvonalon mentünk, legalább megtanultam egy elvileg gyorsabb utat a csillagdához, legközelebb lemérem időben is, hogy mennyivel gyorsabb.

Legközelebb Merkúrt fogunk nézni, oda is meghívtak valamit a Múzeumi éjszakára is ahol az egész egyesület felkérést kapott bemutatózásra, az én Dobsonom lesz a sztárvendég ott.

Egy pár képet csináltam a jeles eseményről.
A csapat és a Vendégek, minden kipakolva
 
Az Égbolt állapota: ...

Szólj hozzá!

Címkék: távcsövek vénusz 2012 távcső szűrők tranzit fogyatkozás


A bejegyzés trackback címe:

https://doubleb.blog.hu/api/trackback/id/tr444572692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása