Linkek






 




Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Leírás

A DHAT egy olyan észlelőkből álló közösség akik a Magyar Amatőr csillagászok, és szeretnék megosztani, élményeiket a nagyvilággal.

2011.09.14. 12:00 ObserverFist

Új kiegészítőim

 

Mielőtt megvettem a távcsövet, sokat olvastam róla, azoktól akiknek már megvan. Sikerült pár hasznos tanácsot kapnom, valamint ajánlottak kiegészítőket. Egyik távcsőtulajdonos ajánlotta figyelmembe a TeleVue Panoptic 35 mm es okulárt. Azonnal utána is néztem különböző Nemzetközi fórumokban, persze mindenki csak dicsérte, hatalmas látómezeje miatt és olyan mintha a csillagok között lennénk, ilyen hozzászólásokra bukkantam. Mivel szerettem volna egy kis nagyítású lencsét is, végül is erre esett a választás. Az Astrosop-tól rendeltem meg, mivel ők vannak a legközelebb, és az áraik is jók. Kicsit olcsóbb volt mint a  Zoom okulárom, de még mindig a magasabb árkategóriába tartozik. Mivel  már rendelkezem egy kollimináló okulárral, és az eddigi tapasztalataim alapján nem nagyon lehet pontosan beállítani ekkora távolságnál a tükröket, néztem a rendelés mellé egy lézeres kolliminálót is. Mivel mire visszaér a kép, közel három méteres távolságot tesz meg. Aminél a pontos beállítás már nehéz. A Baader Laser Colli Mark III ra esett a választásom. Hamar megkaptam a csomagomat, gyors kiszállítás volt, a Banki átutaláskor pedig kedvezményt is adnak.

A Lézer kolliminátor nagyon megkönnyítette a teleszkópom pontos beállítását, rendkívül precíz és masszív kis szerkezet, utólag nem is értem miért vettem először nem lézereset. Könnyen kezelhető, és gyors beállítást biztosít, a főtükör kolliminációjánál nem kell belenézni a kihutazba, mivel a visszatükröződött lézerpont jól látszik a kis rácson. A lézer kolliminálót is lehet kolliminálni, az eseteges elmozduláskor. Talán egyetlen hátránya hogy három gomb elemmel működik, aminek az ára egy kicsit magas lehet.

A Panoptic Okulárt az első Éjszaka amikor ki tudtam próbálni, nagyon megdöbbentem, milyen világos és éles képe van, a látómező pontosan akkora mint a telihold, a nyílthalmazokra ideális, és gyorsabban meg lehet találni mindent vele. A halmazok csillagjainak színét meg lehet különböztetni benne. A kihuzathoz szükség van egy 2" toldásra is, nélküle nem lehetne az okulárt beleilleszteni. Az okulár ideális szemüvegeseknek is mivel az optimális szemtávolság egy kicsit messzebb van a szokásostól. Egy csodálatos okulár mindenkinek csak ajánlani tudom!

Lézer kollimináló

 

A Robusztus

 

Lencseátmérő

Kezemben tartva

 

Szólj hozzá!

Címkék: felszerelés lézer cuccok okulár okulárok


A bejegyzés trackback címe:

https://doubleb.blog.hu/api/trackback/id/tr993226556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása