Linkek






 




Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Leírás

A DHAT egy olyan észlelőkből álló közösség akik a Magyar Amatőr csillagászok, és szeretnék megosztani, élményeiket a nagyvilággal.

2010.12.13. 22:09 ObserverFist

Egy kis barkácsolás a borús téli napokra

 

Mit tehet az amatőrcsillagász, ha az időjárás nem engedi a megfigyelést?
Kitalál új dolgokat, amik megkönnyítik az életét!

Sok borús nap után néztem a távcsövemet és elkezdtem gondolkodni azon, hogy az okulárjaim még mindig a gyári dobozukban vannak. A dobozok jól védettek, mégis könnyebb lenne, ha egy helyen lehetne tárolni, ugyanolyan biztonságban őket. Ha úgy adódik, ne kelljen egyesével külön kis dobozokban szállítani őket.

Tavaly kaptam egy arcszeszt, nem volt rá szükség eddig, nem túl gyorsan fogyó termék nálam, de mindig jó, ha van. Amikor kinyitottam a dobozát megörültem, hogy elég igényesen van kibélelve. Mind az alsó mind a felső oldala külön vékony szivacsszigetelést kapott és rendelkezik egy középső réteggel is. Igaz lyukas volt, de a kukkerek méretére állítható pár vágással. Próbaképpen belemértem az okulárjaimat, mit szólnak a doboz méretéhez, és nagy örömömre könnyen belefértek. Ezután méretet vettem és berajzoltam a szivacson a vágási vonalakat.

Egy konyhai ollóval addig farigcsáltam, amíg pontosan passzolt minden. Ezután jött a végső teszt, ahol mindhárom lencsét belepróbáltam egyszerre, az eredmény tökéletes, nem kocognak, nem karcolódnak, és egy erősebb álcázott fém dobozban vannak! A képek magukért beszélnek!

Boldog Karácsonyt Okulárok! :D

 

 

 

Írta: Balassa Viktor Gordon

 

Szólj hozzá!

Címkék: barkács doboz tárolás tároló okulár házkészítésű


A bejegyzés trackback címe:

https://doubleb.blog.hu/api/trackback/id/tr382514210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása